معرفی آزمایش سریع برای تشخیص بیماری سل (TB)

معرفی آزمایش سریع برای تشخیص بیماری سل (TB)

   
  • آزمایش جدید مبتنی بر خون مبتنی بر سل (TB) قادر به تشخیص بیماری در چند ساعت در مقایسه با مدت انتظار معمول روزها یا حتی هفته ها است. با اندازه گیری حضور پروتئین های دقیقه ای - CFP-10 و ESAT-6 - اولین آزمایش می تواند شدت TB فعال را تشخیص دهد.
  • در خطوط جاری آزمایش سل، خلط خلط خلط، آزمایش های کشت خون، بیوپسی های تهاجمی ریه و لنف یا شیپورهای نخاعی تنها راه برای تشخیص سل ریوی نتایج ممکن است منفی های کاذب را به ارمغان بیاورد، و این آزمایش ها محدودیت بیشتری دارند، زیرا می توانند نتایج را برای چند روز به هفته برسانند.
  • اعتقاد بر این است که سل در طی 2000 سال گذشته یک میلیارد نفر کشته شده است. سازمان جهانی بهداشت در سال 2016 تخمین زده می کند که 10 میلیون نفر در سراسر جهان با این بیماری آلوده شده اند و تقریبا دو میلیون مورد مرگ و میر را تجربه می کنند. یکی از جنبه های بیماری که باعث می شود آن را بسیار مشکل است این است که باکتری می تواند در ریه های باقی مانده در سال های قبل از فعال شدن.
  • با شواهدی از تأثیر آن بر انسانهایی که پیش از 8000 سلول بنیادی و میلیاردها پوند برای پیشگیری و مراقبت های بین المللی TB صرف شده است، این بیماری هنوز هم یک خطر بزرگ برای سلامت انسان است. این به ویژه افراد مبتلا به سیستم ایمنی مانند افرادی که مبتلا به HIV هستند تشکیل شده است. آزمایش جدید نشان می دهد حساسیت نسبت به روش های فعلی هنگام تشخیص هر دو سل ریوی و غیر TB و همچنین TB در بیماران HIV مثبت نشان می دهد.